Ångerrätt / Retur
Ångerrätt
Redan lagd order går inte att avbryta p.g.a tekniska skäl. Vänligen maila info@bambuland.se om du har några frågor eller funderingar. Du har som konsument 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL). Bambuland AB förbehåller sig rätten att göra värdeminskningsavdrag på belopp som skall återbetalas om produkten hanterats på ett icke varsamt sätt. Om man önskar kan man vid utnyttjande av ångerrätten använda sig av bifogad returblankett. Vi hoppas såklart att du kommer att bli nöjd med din beställning men om något inte är som du vill, har du 30 dagar på dig att skicka tillbaka det till oss, läs mer om det i punkten nedan. Observera att varor med bruten försegling som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten är undantagna ångerrätten och kan ej returneras, såsom underkläder, makeup och hudvård.
Öppet köp
Vi erbjuder dig 30 dagars öppet köp från det att du tagit emot varan. För att utnyttja öppet köp ber vi dig meddela vår kundtjänst så snart du vet att du vill ångra ditt köp.
Du når vår kundtjänst via mejl: info@bambuland.se. Skicka sedan in varorna till adressen nedan, glöm ej att märka försändelsen med ditt ordernummer. Tänk på att du står för risken om produkten skadas under returfrakten, var noga med att förpacka varan väl. I de fall varan hanterats mer än nödvändigt eller skadats under returfrakt och inte längre är i väsentligt oförändrat skick kan Bambuland AB göra avdrag för värdeminskning på beloppet som skall återbetalas. Kostnaden för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund. Eventuell återbetalning sker senast inom 14 dagar från den dag vi mottagit varan eller att ett bevis lämnats på att varan återsänts.
Returadress:
Bambuland AB
Formgatan 4
641 39 Katrineholm
Observera att varor med bruten försegling som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten är undantagna öppet köp och kan ej returneras.
Reklamationer
Du har som konsument 3 års reklamationstid enligt konsumentköplagen (för livsmedel måste reklamationen ske före sista utgångsdatum). Reklamationen skall göras inom skälig tid, vanligtvis två månader, efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Om reklamationsärendet godkänns återbetalas även eventuella fraktkostnader som uppkommit i samband med reklamationen. I de fall utgifter uppstått för dig som kund på grund av felet på varan, har du rätt till ersättning för till exempel bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Under de första 2 åren efter köpet av en vara är det vi som säljare som ska bevisa att felet inte fanns från början. När det har gått mer än 2 år måste du som kund kunna bevisa att det rör sig om ett ursprungligt fel på varan.
Återbetalning
Återbetalning sker senast inom 14 dagar från den dag vi mottagit ditt första meddelande. I de fall den reklamerade eller återlämnade varan skall skickas tillbaks till oss sker återbetalningen inom 14 dagar efter att produkten kommit i retur eller att ett bevis lämnats på att varan återsänts, det som sker först. Återbetalning sker med samma betalsätt som vid köpet. Eventuella fraktkostnader som uppstått i samband med en godkänd reklamation återbetalas inom 14 dagar efter att varan kommit i retur till oss.
Returer
Vi förbehåller oss rätten att i samråd med konsumenten ersätta defekt vara med likvärdig om identisk vara ej finnes tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara.